Direktlänk till inlägg 9 juni 2014

Pedagog rolig & envägskommunikationen.

Ja jag kommer ihåg att det var för ungefär ett år sedan som hon stövlade in i vårat hem,

förklarade att hon inte gillade mig.


Jag tror det handlade om ett personligt påhopp mot mig

utan att hon ens visste vad vi ifamiljen hade gått igenom.

Jag kommer ihåg att jag var ledsen över det hela förra sommaren,

eftersom jag älskar mina barn och vår familj så mycket.

Så jag förstod inte alls hur hon med en fördömande attityd kunde påpeka och kränka mig och mitt hem.

Precis den dagen så var vi i full gång med att bygga altan och sandlåda utanför huset och jag var så glad över det tills hon bara dök upp från ingenstans.


Jag har förstått att hon numera för en envägskommunikation med min man för att få barnen att gå upp på heltid på dagis och fritids, men jag förstår inte varför människan inte kan prata med mig om det först. Jag tycker det snarare är vi föräldrar som bestämmer tiderna tillsammans för våra barn.

Jag tycker det var fel av henne att för en tid sedan kunna ringa och nedvärdera mig för att jag är arbetssökande numera, som att jag istället borde vara sjukskriven.


Ja jag tycker det bara är tråkigt att man ska få ett sådant taskigt bemötande då jag vet att det egentligen handlar om okunskap kring min dotters genetiska sjukdomsproblematik, men hur skulle vi kunna göra något åt det. Vi är bara människor och en familj, försöker bara göra det bästa och så gott vi kan för henne och våra barn, att försöka leva vidare och acceptera att det är som det är och vi kan inte göra något åt det.

Javisst om någon duktig världsdoktor i hela världen kan bota det så skulle vi vara evigt tacksamma, men vi måste leva i nuet och ta vara på dagen och älska, att göra det bästa för för de vi älskar, för varje dag är värdefull.

 
 
Sara

Sara

10 juni 2014 02:37

Hej! Allt bra med dig? Vilken fin blogg du har
Jag har en Dagens blogg tävling på min blogg, skulle vara super kul om du ville vara med! :)

Kram!

http://nolongerironic.shapemeup.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

men regnet bara öser ner.  Vi ska snart åka på semester med alla barnen och bo/sova i ett sommarhus med närhet till bondgård, skog och vackra sjöar. Det kallar jag för äkta sommar och det är att få åka till Värmland. Jag vet hur noga det är med...

Tack dermatolog duktig att vi i familjen snart får intygen skickade på vår dotters genetiska sjukdom. Vi i familjen har väntat länge på de genetiska analyserna och svaren kring dessa. Jag tycker det känns betydelsefullt för familjen och för framt...

  Jag är en mamma som älskar alla mina barn och min man. Jag vill här skriva och berätta att jag försvarar min familj genom att skriva här och skydda de från förtal och missuppfattningar som "ni" här i stan försöker sprida om oss som familj. Ja...

          Det är snart tre år sedan som mitt lilla hjärta fyllde ett år.   Jag kom så väl ihåg när hon fick ett sådan fint gratulationskort och hon försökte att hålla tag om det, att hålla upp det. Jag kan se den bilden framfö...

                                                          Jag kom ihåg så väl när jag blev gravid med min lilla flicka, vi hade varit på Öland efter missfallet som jag hade haft med tidigare pergotimekuren i 2-3e månaden 2009. Jag tog hur m...

Presentation


"För att visa respekt och hänsyn för min dotter så ber jag er läsare att inte använda,sprida hennes bilder utan mitt personliga tillstånd och för att skydda min dotters identitet så kallas hon här på bloggen för Daisy"

Besökare

Länkar

Translate

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Text

text

text


Ovido - Quiz & Flashcards